کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی


صفحه اصلی » اخبار کتابخانه » اخبار فرهنگی مجلس
0.0 (0)
اخبار فرهنگی مجلس؛
[1398/05/26]

تأمین عدالت آموزشی در گروی ایجاد توازن در توزیع منابع مالی و انسانی است  

 

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه بر ضرورت برقراری عدالت در نظام آموزشی تاکید شده است، تحقق این مهم را در گروی ایجاد توازن در توزیع منابع مالی و انسانی توسط وزارت آموزش و پرورش دانست.

 

فریده اولادقباد در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه خصوصی‌سازی آموزش و پرورش باعث نبود موفقیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در کنکور سراسری شده است، گفت: بسیاری از خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردار هستند، فرزندان خود را در مدارس غیردولتی ثبت نام می‌کنند، کما اینکه این موضوع در تهران به وفور مشاهده می‌شود، ضمن اینکه در این مدارس کلاس‌های آموزشی فوق برنامه و کسب مهارت تست‌زنی در کنکور هم برگزار می‌شود.

 

حمایت از مدارس دولتی از مصادیق عدالت آموزشی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر ما به سمت حمایت از مدارس دولتی حرکت کنیم می‌توانیم به عدالت آموزشی که در قانون برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته، نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: دولت هم باید نگاه ویژه‌ای به وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و مهمترین بنای ساختاری آموزشی و فرهنگی داشته باشد که به طور قطع موجب کارآمدی و بهره‌وری بیشتر در نظام آموزشی کشور می‌شود و در نهایت به تقویت همبستگی ملی نیز منتهی خواهد شد.

اولاقباد اظهارکرد: توجه به مدارس دولتی و تامین نیروی انسانی با تخصص مرتبط به شکوفایی استعدادهای بالقوه بسیاری از دانش‌آموزان می انجامد که در یک مکان آموزشی مناسب تحت تعلیم نیروی انسانی که از تخصص لازم برخوردار هستند، قرار گیرند، بنابراین تعادل و توازن در این بخش به برقراری عدالت آموزشی منتهی خواهد شد.

 

توزیع نامتناسب امکانات آموزشی به ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه منتهی می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا دانش‌آموزان مدارس دولتی نیز برای شرکت در المپیادها انتخاب شده یا به عنوان نفرات برتر در کنکور سراسری قبول شوند، چرا که اگر این مهم محقق نشود، یک شکاف طبقاتی در جامعه ایجاد می‌شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون تعدادی از دانش‌آموزان مناطق محروم به دلیل کمبود فضای آموزشی هنوز در کانکس تحصیل می‌‌کنند و هر چند تعدادی از آنها موفق هم می‌شوند، اما توزیع نامتناسب امکانات نقش موثری در کاهش میزان موفقیت افرادی دارد که به فضاها و امکانات آموزشی مناسب دسترسی ندارند.

    بازدید:163
    یادداشت ها
    Parameter:304635!model&4732 -LayoutId:4732 LayoutNameالگوی متنی کل و اخبار