کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی


صفحه اصلی » اخبار کتابخانه » تازه‌های کتاب
0.0 (0)
دنیای کتاب
[1399/08/20]

کتاب آشنایی با تنظیم بازار: نظریه، راهبرد و اجرا  

 

کتاب آشنایی با تنظیم بازار: نظریه، راهبرد و اجرا به نگارش رابرت بالدوین، مارتین کیو و مارتین لاج؛ ترجمه محمد صفار؛ انتشارات تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی؛ بیست و هشت، 661 ص.، جدول، نمودار ؛ شمارگان 1000 نسخه؛ نوبت چاپ اول 1398؛ قیمت 80000 تومان روانه بازار گردید.

 

تنظیم بازار از جمله دل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مشغولی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بنیادی و مشترک صنایع، مصرف کنندگان، شهروندان و دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاست. آشنایی با تنظیم بازار خواننده را با بحث‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گوهای کلیدی در عرصه تنظیم آشنا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و در این راه از رشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هایی چون حقوق، اقتصاد، علوم سیاسی، بازرگانی، جامعه شناسی و مدیریت بهره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد.

نویسنده در این کتاب ضمن بررسی بنیادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مسائل عرصۀ تنظیم، انواع مختلف راهبردها، مباحث قانون و اجرا، کیفیت و ارزیابی، تنظیم در سطوح مختلف دولت و مسئله شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها سعی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند با استفاده از مثال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های چندبخشی و بین المللی، به کاوش درباره مسائل حل نشده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای بپردازد که بر تأسیس مؤسسات تنظیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گر و فعالیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اجرایی آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اثرگذارند.

کتاب فوق در هفت دفتر و بیست و هفت فصل تنظیم شده است که عبارتند از:

دفتر یکم: مبانی؛

دفتر دوم: راهبردها؛

دفتر سوم: مقررات و اجرا؛

دفتر چهارم: کیفیت و ارزیابی؛

دفتر پنجم: تنظیم در سطوح مختلف دولت؛

دفتر ششم: مسائل شبکه‌ای؛ دفتر هفتم: نتیجه گیری

و فصول آن :

فصل یکم: مقدمه؛

فصل دوم: چرایی تنظیم؛

فصل سوم: بهترین تنظیم؛

فصل چهارم: تشریح تنظیم؛

فصل پنجم: شکست تنظیم؛

فصل ششم: تنظیم ریسک؛

فصل هفتم: راهبردهای تنظیم؛

فصل هشتم: خود تنظیمی، فرا تنظیم و شبکه های تنظیم؛

فصل نهم: فرانشیز؛

فصل دهم: تجارت آلوده کننده‌ها؛

فصل یازدهم: اجرای تنظیم؛

فصل دوازدهم: تنظیم پاسخگو؛

فصل سیزدهم: تنظیم ریسک محور؛

فصل چهاردهم:  اصول و استانداردها؛

فصل پانزدهم:  تحلیل هزینه- فایده و ارزیابی تاثیرات تنظیم؛

فصل شانزدهم: پاسخگویی، رویه‌ها و انصاف؛

فصل هفدهم:  رقابت و همکاری تنظیمی؛

فصل هجدهم: تنظیم چند سطحی؛

فصل نوزدهم: تنظیم و اتحادیه اروپا؛

فصل بیستم:  تنظیم و توسعه؛

فصل بیست و یکم:  تنظیم بین‌المللی و جهانی؛

فصل بیست و دوم: هزینه‌های تنظیم در انحصارات طبیعی؛

فصل بیست و سوم: استفاده از رقابت در صنایع شبکه‌ای؛

فصل بیست و چهارم: تفکیک و رقابت پذیری در صنایع شبکه‌ای؛

فصل بیست و پنجم: اجرای کنترل قیمت‌ها؛

فصل بیست و ششم: کارایی و نوآوری در صنایع شبکه‌ای؛

فصل بیست و هفتم: نتیجه گیری

 

کتاب آشنایی با تنظیم بازار: نظریه، راهبرد و اجرا برای آن دسته از مخاطبین بین‌المللی تالیف شده که به فعالیت های تنظیمی در مفهوم وسیع تر آن علاقه دارند و بی شک پاسخگوی مهم ترین سوالاتی است که در این حوزه مطرح اند. مطالعه این کتاب برای تمامی مدیران دولتی به ویژه آنها که درگیر بحث نظارت بر صنعت و بازار هستند، بسیار مفید و ضروری است، همچنین مطالعه آن به تمامی علاقمندان به ویژه دانشجویان رشته‌های اقتصاد، مدیریت، علوم سیاسی و سیاست‌گذاری توصیه می‌شود امید است که مورد توجه محققین و پژوهشگران قرار گیرد.

کتاب حاضر با شماره بازیابی 597652 در کتابخانه مجلس موجود و قابل دسترسی محققین و پژوهشگران گرامی می‌باشد.

مریم نوری کارشناس روابط عمومی و امور بین‌الملل

 

    بازدید:655
    یادداشت ها
    Parameter:305992!model&4732 -LayoutId:4732 LayoutNameالگوی متنی کل و اخبار